Frågor och svar

Här hittar du de svaren på de vanligaste frågorna som rör sommartidningsförsäljning hos Svenska Sommarförlaget. Har du ytterligare frågor eller vill veta mer, kan du alltid kontakta oss så får du hjälp. Det finns också mer information under Allmänna villkor.

Måste jag anmäla mig innan jag börjar sälja?
Nej, du behöver inte anmäla att du säljer. Har du fått ett utskick från oss, så är det bara att sätta i gång. Hittar du inget kundnummer på din kundlista, kontakta oss på telefonnummer 08-514 514 35 eller beställ material här.

Hur loggar jag in på hemsidan? 
Logga in här 
med ditt kundnummer och postnummer. 

Hur laddar jag ner och loggar in i Svenska Sommarförlagets app?
Ladda ner appen på  Google Play  eller på App Store ,sedan loggar du in med ditt kundnummer och ditt postnummer. 

Hur fungerar appen?
Svenska Sommarförlagets app ger dig kontroll över din kundlista och vilka produkter dina kunder har beställt. Här får du också en bra översikt över hur mycket pengar du har sålt för och hur många poäng du har samlat. I appen finns en digital version av Svenska Sommarförlagets produktkatalog som du kan visa dina kunder. I appen kan du även dela länken till din webbutik till dina kunder. När du har sålt klart kan du enkelt skicka in din slutorder direkt från appen. 

Hur använder jag min webbutik?
Så här gör du:

  1. Logga in i appen eller på hemsidan.
  2. När du är inloggad klicka på Webbutik.
  3. Dela länken till webbutiken via Instagram, Facebook, WhatsApp, sms och mejl. 
  4. När du har delat din webbutik med dina kunder kan de börja handla av dig.
  5. Alla produkter som finns i katalogen finns även i din webbutik.
  6. De beställningar dina kunder gör hamnar direkt i din digitala kundlista. 

Kostar det någonting att sälja sommartidningar?
Nej, det kostar ingenting. Svenska Sommarförlaget betalar fraktkostnader för din beställning när den ska skickas till dig.

Får jag välja två likadana premier?
Ja, det får du göra. Du kan välja valfritt antal premier så långt dina poäng räcker.

Kan jag sälja tillsammans med en kompis eller ett syskon?
Ja, det går bra men bara en av er ska skicka ordern till oss. Det ni väljer (premier, pengar eller både och) får ni dela på precis som ni vill.

Kan jag sälja sommartidningar på distans? 
Ja, det går bra. Hos oss får alla kunder en egen webbutik som du kan använda när du säljer. Med egen webbutik kan du enkelt och säkert sköta all försäljning på distans. I appen eller på hemsidan kan du enkelt dela länken till webbutiken via Instagram, Facebook, WhatsApp, sms och mejl!

När kan jag börja lägga in min order?
Orderläggningen är öppen. Du kan lägga in din order på hemsidan eller i appen. Sista dag att skicka in din order är 30 maj 2024.    

Hur lång tid tar det innan jag får mina produkter efter att jag skickat in min order?
Vi har som mål att du ska få dina varor cirka 10 till 15 arbetsdagar efter att du har skickat in din order. Vi börjar leverera beställningar i maj.

Kan jag skicka min order med post?
Nej, du lägger din order på vår hemsida eller i appen. 

Hur får jag min faktura?
Din faktura finns med i paketet med produkterna och under MinaSidor på hemsidan.

Vad gör jag om paketet med mina varor är skadat eller något saknas?
Om något saknas (ej restorder) eller är skadat, gör du en reklamation till Svenska Sommarförlaget. Kontakta oss direkt eller använd ditt reklamationskort som finns i paketet med produkterna. Skulle ditt paket vara skadat när du hämtar det på utlämningsstället, är det ombudet på plats, tillsammans med dig, som ska göra en skadeanmälan. Är paketet mycket skadat ska du inte ta emot det alls och du ska kontakta vår kundtjänst. 

När måste jag senast skicka in min order?
Senast den 30 maj 2024.

När är sista dag för returer?
Sista dagen för returer är den 30 juni 2024.

När får jag min premie?
Ditt paket aviseras via SMS. Vi börjar leverera i maj, leverans tar normalt 10–15 arbetsdagar. Premier under 935 poäng skickas med ditt paket (med vissa undantag). Premier över 935 poäng postas 2–3 veckor efter mottagen betalning.

Vad gör jag om någon av mina kunder ångrar sig och inte vill ha produkten de beställt?
Du kan alltid returnera de produkter dina kunder inte vill ha. Samla ihop dina returer för smidig hantering.
 

Mina sidor

Stäng